What Do I Do Now?

11-12-2021

De voorbije week was ik afgezonderd, in quarantaine. Mijn gedachten stond niet stil, veel chaos in  mijn hoofd. Alleen op mijn kamertje. Mijn lijf die me dwong om te liggen en niets te doen en daardoor een hoofd die te keer ging. Vragen over wat ik verder als ondernemer bij Kessels & Smit te doen heb. Wat heb ik te doen? De voorbije periode heb ik kunnen kennismaken met het werk van Margaret Wheatley. Haar werk geeft mij richting om met de vraag "What Do I Do Now?"  aan de slag te gaan. Ik van kleins af bezig met de vraag hoe ik kan bijdragen tot datgene wat nu belangrijk is voor anderen, voor de gemeenschap waarin ik leef, voor de wereld. Neen, het is niet ambitieus, het is een vraag die mij tot de essentie brengt van de keuzes die ik wil maken. 

Hoe kan ik aanwezig zijn in wat ik doe, in hoe ik spreek en wat ik zeg om wat de mooiste kwaliteiten van de mensen te laten zien? Hoe kan ik de meest diep menselijke kwaliteiten belichamen zodat ik bijdraag tot wat er nodig is hier en nu? Hoe kan ik mij zo goed mogelijk afstemmen op water er nodig is in mijn gezin, voor mijn kinderen, voor mijn collega's en klanten waar betekenis vol werk te kunnen doen. Zonder me bewust te zijn van deze vraag verlies ik de richting van wat mij tot de essentie brengt van wat ik te doen heb. 

Ik probeer elke dag te oefenen om met mijn aandacht echt aanwezig te zijn, hier en nu, bij het verhaal van de andere. Ik probeer te luisteren en me bewust te zijn van mijn eigen oordeel of pijn en het vermogen te ontwikkelen om niet getriggerd te zijn. Ik oefen op de vaardigheid om echt vanuit nieuwsgierigheid te luisteren naar wat de andere wil vertellen. 

Hoe kan ik aanwezig zijn, beschikbaar zijn voor mensen zodat ze in mij de belichaming kunnen zijn van wat het is om diep menselijk te zijn, de beste menselijke kwaliteiten te laten zien. Mijn presence, mijn vaardigheid om te luisteren, om niet getriggert te worden, en het vermogen om te kunnen intunen op wat hier nodig is, niet op wat ik nodig heb -> om van hieruit diep betekenis vol en joyfull werk te vinden... 


How can I serve the people near me, around me

©2021 - Koen Deblonde 
kdeblonde@kessels-smit.com +32 479 808836
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin